روغن دی او پی (روغن DOP) چیست؟

موارد مصرف روغن DOP (بررسی بازار مصرف):

دی اکتیل فتالات , dioctyl phthalate و یا روغن دی او پی (DOP) یکی از مهم ترین نرم کننده های انواعی از پودر گرانول پی وی سی PVC است. پلاستی سولهای PVC یا محلولهای معلق وینیلی (Vinyl dispertions) سوسپانسیون‌های سیالی از رزین های PVC با ذرات ریز هستند که در یک سیستم پلاستی سایزر (نرم‌کننده) موجود می‌باشند.این خمیرها معمولا از PVC ساخته شده از طریق امولسیون نوع E تهیه می‌شوند و روغن دی‌اکتیل فتالات (DOP) یک نرم‌ کننده متداول در تولید آنست .اجزاء سازنده دیگر اغلب شامل پرکننده و پایدارکننده است .خمیر PVC وسیله حرارت دادن در دمای بالا به محصول نهایی تبدیل می‌گردد که کاربردهای متنوعی از جمله بعنوان درزگیرها (Sealers) و واشرها (Washers)، پوشش ها (Coatings) و چسب ها (Adhesives)، و انواع قطعات پلاستیکی دارد. روش تولید این ماده در یک راکتور مجهز به همزن در مجاورت کاتالیزور با دو ماده اولیه دو اتیل هگزانول و انیدرید فتالیک تولید می شود و مراحل تولید دی او پی عبارتند ازاستریفاکسیون بازیابی الکل مازاد و صاف کردن محصول کاربرد در صنایع چرم مصنوعی گالینگور,کفش , رنگسازی ,شیلنگ سازی ,اسباب بازی, کابل سازی ,گرانول سازی ,فیلتر هوا ,توپ سازی, نوار دور شیشه و… می باشد که دارای بازاری بکر با مصرف بالا و بالطبع سودآوری قابل توجهی می باشد که یک بازار و فروش تضمین شده را در پی دارد.

سرانه تولید سالانه روغن DOP در جهان:

میزان تولید روغن Dop , دی اکتیل فتالات , dioctyl phthalate در جهان تقریبا سه میلیارد کیلوگرم درسال می باشد که بازاری بکر و سرشار از سود می باشد البته به شرطی که از یک مکانیزم دقیق مهندسی شده و زنجیره تامین مدیریت شده در تولید و همچنین معماری اصولی خط تولید کارخانه بهره مند باشید.

توانایی فنی شرکت دانش بنیان آذر شیمی و هزینه احداث رقابتی واحد تولید روغن DOP

مجموعه صنایع آذر شیمی با تکیه بر تجربه و دانش کافی و بهره گیری از تیمی متخصص در این زمینه علاوه بر دانش فنی تولید و احداث خط تولید روغن دوپی DOP با داشتن فرمولاسیون مهندسی شده باعث کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت محصول نهایی باعث افزایش سودآوری در تولید این محصول می گردد.

با ۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان درآمد حداقل ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان را بصورت کانتینیوس وادامه دار و خدمات فنی مهندسی پس از راه اندازی و ایجاد واحد R&D و افزودن دیگر واحد های تولیدی در زمینه صنعت روغن و روانکار ها داشته باشید.

لازم به ذکر است که این واحد تولیدی در بازار با قیمتی بالاتر از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان ۱،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰احداث می گردد ولی صنایع آذر شیمی به دلیل اینکه شرکتی دانش بنیاد و واحدی بعنوان R&D می باشد و دارای دانش فنی بومی تولید روانکار ها و روغن های صنعتی می باشد با هزینه بسیار پایین تر ( نهصد میلیون تومان) توانایی احداث این مجموعه می باشد.

روغن کمکی DOP

روغن کمکی دی او پی DOP روغنی است که می توان حدود ۳۰% به همراه روغن DOP استفاده کرد بدون آنکه خواص فیزیکی و شیمیائی آن کاهش یابد و با توجه به اینکه روغن DOP از جمله روغن های گران قیمت بازار می باشد روغن کمکی DOP می تواند نقش بسزائی در متعادل کردن و به صرفه نمودن قیمت روغن DOP ایفا کند . روغن کمکی DOP به تولید کنندگان قطعات لاستیکی و پلاستیکی ، قدرت مانور بیشتر و قدرت رقابت بالاتر در بازار را می دهد .

*ویژگی های روغن DOP:

بی بو ۲٫دارای رنگ روشن ۳٫نامحلول در آب ۴٫محلول در روغن های معدنی

*کاربرد روغن دی او پی DOP:

نرم کننده PVC ‌

تولید چسب ها

صنایع چرم مصنوعی

صنایع کفش

رنگسازی

شیلنگ سازی

اسباب بازی

کابل سازی

گرانول سازی

نوار دور شیشه

و….

خدمات شرکت دانش بیان آذر شیمی:

۱٫طراحی واحد و راکتور و سیستم تولید

۲٫تولید و احداث خط تولید و کارخانه روغن DOP

۳٫مشاوره فنی و دانش فنی تولید به همراه فرمول ساخت روغن DOP (فرمولاسیون)

۴٫تامین مواد اولیه تولید روغن دی او پی ( DOP)

۵٫فروش مازاد تولید و مشاوره بازاریابی محصول